In dit blog geven we 5 tips die jij zou kunnen doen om je gebit verbeteren. Tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden om wat te laten doen aan jouw gebit, maar wat kan je nou zelf doen? Contact met anderen begint vaak met een gesprek of een lach. Hierbij laat jij een eerste indruk achter die een groot deel uitmaakt bij de gehele indruk die je hebt bij een ander persoon.

Tip 1: Zorg ervoor dat je genoeg en lang genoeg poetst

Door veel personen wordt er te snel, te weinig of niet goed gepoetst. Het is belangrijk dat je twee keer per dag, minimaal 2 minuten lang jouw tandenpoetst. In die twee minuten heb je genoeg tijd om al je tanden en kiezen goed schoon te krijgen. Daarbij gaat de fluoride in de tandpasta pas na 2 minuten in zijn werking.

Tip 2: Poets je tong

Wanneer je jouw tanden heb gepoetst, is het verstandig om ook de tong voorzichtig te poetsen. Op je tong blijven net zoals bij de tanden bacteriën zitten. De bacteriën die achterblijven op je tong veroorzaken een slechte adem. Om de tong schoon te maken kan je een tandenborstel of een tongreiniger gebruiken.

Tip 3: Gebruik tandenstokers, ragers en flossdraad

Als je jouw tanden al goed poetst, kunnen er helaas nog steeds bacteriën tussen je tanden blijven zitten. Je komt met een tandenborstel niet zo goed in kleine ruimtes in het gebit, zoals tussen de tanden. Om het hier toch schoon te krijgen zou je gebruik moeten maken van flossdraad, stokers of ragers. Eén van deze drie zou je één keer per dag moeten gebruiken. Door het gebruik van één van deze voorkom je gaatjes en tandvleesproblemen tussen de tanden en kiezen.